miércoles, 23 de septiembre de 2009




Vilhelm Hammershøi (pronunciación ▶ (ayuda·info·en ventana); Copenhague, 15 de mayo de 1864Copenhague,13 de febrero de 1916) pintor danés. Trabajó sobre todo en su ciudad natal, realizando retratos, paisajes y especialmente una serie de interiores por los que se hizo muy conocido.
Hammershøi era hijo de un vigilante de un comercio y comenzó a tomar clases de dibujo con 8 años debido a su talento. Más tarde fue a la Kongelige Akademi for de Skønne Kunster (Academia de Bellas Artes de Copenhague) con Frederik Vermehren, entre 1879 y 1884. También estudió con Frederik Rohde, Vilhelm Kyhn y Peder Severin Krøyer y consiguió un gran éxito internacional muy pronto. En 1891, se casó con la hermana de un colega y compañero de trabajo, Ida Ilsted, con quien vivió en Copenhague hasta su muerte en 1916. Ida es un tema frecuente en sus cuadros y en los de su hermano, Peter Ilsted.

Estava a Copenaghen, al Museu Nacional de la ciutat. I, de sobte, em vaig trobar (o em va trobar) aquest quadre.

No hi van haver paraules, només ulls. El quadre és fet amb una senzillesa i una delicadesa quasi imperceptible. Són 4 humans de peu en un quadre distribuït amb una eficacia alarmant.

El que més m'enamora d'aquest quadre són les mans. Aquestes mans suaus i sensibles amb les que es tapen el sexe.

A més a més, i contraposant, hi ha un personatge ( a la dreta) que no es tapa al sexe. Al mirar-m'ho vaig veure que no era clar quin era el seu sexe, podria ser un penis petit, a la vegada que un cony.

Aixó, em va porta a creure en que som homes i dones. No només pel quadre ( en el cas, el quadre m'ho reafirma). Les dues coses a la vegada.

Jo sóc un home/dona. Un hona/dome.

1 comentario:

Anónimo dijo...

crec q sí, estic preparada per a començar...